Fashion and Design excursion to Jardines de Joan Maragall. By Carly Bellotti

My name is Carly, and I am from Sydney, Australia. On Saturday the 20th of July, my fashion and design major class went to the Jardines de Joan Maragall. We went in the morning during our class time and we left at 12:30 pm. To get there, we got the metro and then a bus up the mountain to Montjuic. Although we had already been to this area before with Oxbridge, it was nice to see it again and explore different parts of the area that we had not seen before. After the bus reached the top of he hill we got off and walked towards the gardens. As we walked through the gates we got an amazing view of the city where we stropped and took some photos.

We walked around exploring the gardens for a while until we chose a spot to take some pictures for our final project. Our final project is a fashion editorial so we needed to find a good location to shoot our final group photo. We spent about an hour taking multiple photos from different angles until we got some we all liked. After this we continued to explore the gardens and saw lots of beautiful water fountains and flowers. At different locations around the garden we stopped to take some more photos for our editorial. After about an hour and a half, we began to walk back down the mountain to get to the road. Our teacher showed us a nice place to look for restaurants as we made our way back to the metro. Overall, it was a very fun excursion and I would highly recommend visiting the gardens.

Mi nombre es Carly, y soy de Sydney, Australia. El sábado 20 de julio, mi clase principal de moda y diseño fue a los Jardines de Joan Maragall. Fuimos por la mañana durante nuestro tiempo de clase y marchamos a las 12:30 pm. Para llegar allí, tomamos el metro y luego un autobús subiendo la montaña hasta Montjuïc. Aunque ya habíamos estado antes en esta área con Oxbridge, fue agradable volver a verla y explorar diferentes partes de la zona que no habíamos visto antes. Cuando el autobús llegó a la cima de la colina, nos bajamos y caminamos hacia los jardines. Mientras caminábamos por las puertas, obtuvimos una vista increíble de la ciudad donde nos detuvimos y tomamos algunas fotos.

Caminamos explorando los jardines por un tiempo hasta que elegimos un lugar para tomar algunas fotos para nuestro proyecto final. Nuestro proyecto final es un editorial de moda, por lo que necesitamos encontrar un buen lugar para tomar nuestra foto de grupo final. Pasamos aproximadamente una hora tomando varias fotos desde diferentes ángulos hasta que obtuvimos algunas que nos gustaron a todos. Después de esto, continuamos explorando los jardines y vimos muchas hermosas fuentes de agua y flores. En diferentes lugares alrededor del jardín paramos para tomar algunas fotos más para nuestra editorial. Después de aproximadamente una hora y media, comenzamos a caminar de regreso por la montaña para llegar a la carretera. Nuestra maestra nos mostró un buen lugar para buscar restaurantes mientras regresábamos al metro. En general, fue una excursión muy divertida y recomendaría visitar los jardines.

Related imageImage result for jardines de joan maragall